فروش لباس تاناکورا ۲ واحد صنفی را در مشهد به پلمب کشاند ورود ۱۴ هواپیمای اورهال‌شده به ناوگان حمل‌ونقل هوایی کشور قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) نات‌کوین به‌زودی لیست خواهد شد + جزئیات حافظه سازمانی؛ ثبت دانش پنهان جزئیات تازه درباره رقم و زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) با کمتر از ۲۰ میلیون تومان چه مدل موبایلی می‌توان خرید؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساندویچ پانل پشم سنگ چیست و چه کاربردی دارد؟ مبالغ ۴۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان برای رهن آپارتمان‌های منطقه سیدی مشهد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) محمود سیادت: بهار سرمایه‌گذاری در افغانستان از راه رسیده است آیا بازار خودرو به آرامش رسیده است؟ (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۳ در راه بورس ویدئو | چک صیادی را آنلاین نقد کنید تجارت آمریکا و ایران ۲ برابر شد (اردیبهشت ۱۴۰۳) مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز تمدید شد تخلف خروج بیش از ۲ هزار کیسه آرد از شبکه پخت نان در مشهد سخنگوی صنعت آب کشور: ۵۶۵ میلیارد تومان به تنش آبی مشهد اختصاص داده شده است بورس در سرازیری | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) خرید و فروش دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور اجاره آپارتمان در آزادشهر مشهد چقدر نقدینگی لازم دارد؟ (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا خرید و فروش طلا مشمول مالیات می‌شود؟ توقف شماره‌گذاری خودروی ایکس ۵۵ پرو تا اطلاع ثانوی به دلیل نقص فنی مگر حقوق نیروی انسانی را با دلار ۶۰ هزار تومانی می‌دهند که می‌خواهند ارز صادراتی خود را بالا بفروشند؟ ربع سکه ۶.۶ میلیون تومان گرانتر است (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) لزوم ایجاد ارزش‌افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه آجیل و خشکبار استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین ۴۶ درصد افزایش داشته است
سرخط خبرها

وزارت اقتصاد: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود | سود سهام عدالت به استان‌ها باز می‌گردد

  • کد خبر: ۲۱۲۲۸۹
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
وزارت اقتصاد: مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت برگزار می‌شود | سود سهام عدالت به استان‌ها باز می‌گردد
وزارت اقتصاد از آغاز فاز نخست برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز در تیر ماه سال جاری، شورای عالی بورس اقدام به تصویب آیین نامه نحوه برگزاری مجامع عمومی شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت کرد و قرار شد تا مجامع این شرکت‌ها به زودی برگزار شود.

این آیین نامه بعد از یک وقفه ۳ ساله در برگزاری این مجامع به تصویب می‌رسید تا مدیریت مالکیت واقعی توسط مردم در این شرکت‌ها محقق شود و این شرکت‌ها بتوانند در استان تبدیل به پایگاهی برای توسعه باشند.

بر اساس اصلاحیه این آیین نامه مقرر شده بود تا مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت به صورت حضوری و الکترونیکی بر اساس مقررات مصوب سازمان بورس و اوراق بهادار درخصوص نحوه برگزاری مجامع الکترونیکی تشکیل شود.

طبق اعلام وزارت اقتصاد شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی، یک بخش خصوصی متعلق به همه مردم هستند که می‌توانند پروژه‌های بزرگ را به شرکت‌ها تخصیص دهند و برنامه شورایعالی بورس این است که شرکت‌های سرمایه گذاری استانی با مصوبه شورای عالی بورس باید نهایتا تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ تماما مجامع خود را برگزار کنند.

اولین مجمع استانی در خراسان شمالی برگزار شد

تاکنون استان خراسان شمالی مجمع خود را روز ۲۳ بهمن ماه برگزار کرده و قرار است که به زودی مجمع استان زنجان نیز برگزار شود.

گفتنی است کل ارزش سهام عدالت هزار هزار میلیارد تومان است که حدود ۶۰ درصد آن یعنی حدود ۶۰۰ هزار میلیارد تومان شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی هستند و ۴۰۰ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مستقیم در دست خود مردم است.

کل سود سهام عدالت سال جاری حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان بود که تا کنون حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان آن تقسیم شده و قرار است که حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان سال تقسیم شود؛ بنابراین عدد سود سهام عدالت شرکت‌های سرمایه گذاری استانی حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان است.

آنگونه که مجید عشقی رئیس سازمان بورس توضیح می‌دهد: هدف این است که مجمع هر شرکت سرمایه‌گذاری استانی برگزار می‌شود، بعد از تائید هیأت مدیره انتخابی، کل سودهایش را به خودش پرداخت کنیم که در این صورت منابع خیلی خوبی وارد این شرکت‌ها خواهد شد.

بر اساس این گزارش، بر مبنای ماده ۸۹ لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، مجمع عمومی عادی باید سالی یک بار در موقعی که در اساسنامه پیش‌بینی شده است برای رسیدگی به ترازنامه و حساب سود و زیان سال مالی قبل و صورت دارایی و مطالبات و دیون شرکت و صورتحساب دوره و عملکرد سالیانه شرکت و رسیدگی به گزارش مدیران و بازرس یا بازرسان و سایر امور مربوط به حساب‌های سال مالی تشکیل شود.

همچنین بر مبنای ماده ۲۰ اساسنامه شرکت سرمایه‌گذاری استانی، این مجمع باید حداقل هر سال یک بار، حداکثر ظرف مدت ۴ ماه از تاریخ پایان سال مالی برای رسیدگی به موارد تعیین شده، تشکیل شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->